PŮVODNÍ STUDNA
Náhodně při prohledávání archivu F. Tuschera, který byl v letech 1970 - 1990 předsedou Aeroklubu, byla nalezena fotka, na které je původní první studna na letišti.
"V počátcích AK byl problém s vodou, protože AK je na kopci a vodovod byl budován až v 60. letech. Byla tedy vykopána studna, ale pouze s užitkovou vodou." vypráví dnes již 82. letý bývalý předseda AK.
Snad pro informaci. Osoby u studny jsou: Pavel Janků, Karel Gančarčík, Olda Lalák a jedna další neznámá osoba (pravděpodobně sám F. Tuscher). V pozadí stojí L 200 Morava, se kterou létal pilot Přikryl. Jeden čas mu dělal i mechanika člen Ak Lumír Šrubař.
Traktor na fotografii byl Aeroklubu zapůjčen do konce roku 1955 ze Zemědělského učiliště v Horním Benešově, kde byl zaměstnán člen AK p. Honza Skumanc. Ten dohodl jeho zapůjčení s vedením učiliště. V té době byl k tahání větronů na start používán amatérský traktůrek s motorem z motocyklu Viktoria. Motor se ale neopravitelně porouchal. Tehdy Karel Kodejš dohodl z Technických služeb města zapůjčení traktoru Zetor 15, který do té doby pravidelně tahal fekální vůz.
Nicméně traktor Aeroklubu zapůjčovali jen na sobotu odpoledne a neděli a vždy se musel v neděli vracet. Proto to zapůjčení traktoru z Horního Benešova.
"Ke konci roku v listopadu, mě požádal náčelník, abych traktor spolu s Frantou Běčákem zavezli nazpět do Horního Benešova. Ten den byla mlha, která se dala krájet, přesto jsme spolu odpoledne po práci vyrazili. Traktor jsme nakonec úspěšně v učilišti předali. Pikantní na té cestě bylo to, že já jsem měl ŘP jen na motocykl a F. Běčák žádný. Nazpět do Krnova nás odvezl klubovou Pragou RN Lumír Šrubař, který v té době pracoval v STS, jako opravář." vzpomíná F. Tuscher
Ke konci roku 1955 obdržel Aeroklub v Krnově z Krajského AK poukaz k převzetí nového traktoru Zetor 25 a to přímo u výrobce v Brně Líšni. Traktor byl ve standardním provedení té doby, to je bez kabiny. "Před vánocemi náčelník Kodejš zajel vlakem do Brna, aby traktor po vlastní ose dovezl do Krnova. V těchto dnech zrovna bylo mrazivo, takže si musel celou cestu v délce cca 170 protrpět. Nakonec cestu ve zdraví absolvoval a my jsem měli z nového traktoru o to větší radost. Lana jsme tahali na start nejprve trojúhelníkovým závěsem s dvěma pojízdnými koly. Až později byla na traktor zabudovány ony vysouvací ráhna, které, pokud se nemýlím, se používají na posledním klubovém traktoru 3011 dodnes."
Snad ještě několik slov na doplnění fotografie. Na rohu dřevěného hangáru již v době, kdy se toto foto pořizovalo nestála dřevěná bouda, jinak jediná to kancelář náčelníka, učebna, šatna a sklad všeho možného. Bouda byla bohužel postavena na nedostatečných základech, lépe řečeno bez izolace. Proto poměrně brzy začala odspodu zahnívat a bylo v ní vlhko. V té době, cca v roce 1955, byla postavena na opačném konci dřevěného hangáru směrem na město nová budova, do které se přestěhovala kancelář i učebna. Dřevěná bouda pak sloužila už jen jako sklad.
"Stoly, které jsou ještě dnes na klubové učebně, jsme v té době dostali od krajského aeroklubu za účast na našem cvičení na I. celostátní spartakiádě, které bylo v podobě tzv. hudební skříňě s rádiem a pokud si vzpomínám i gramofonem. Byl to zřejmě nějaký konfiskát po Němcích." dodává bývalý předseda.
V době, kdy se začalo připravovat staveniště pro výstavbu nového objektu s ubytovnami a garážemi, byla dřevěná bouda zbourána a na jejím místě si podnik OSP Krnov postavil zařízení staveniště v podobě dočasné plechové boudy na nářadí a různý stavební materiál.