Letecký výcvik
Aeroklub Krnov poskytuje výcviky pilotů letadel, kluzáků a motorizovaných kluzáků.
Výcvikové kurzy se pořádají v menších skupinách případně individuálně dle možností, jak zájemců, tak instruktorů a podpůrného týmu nutného pro zabezpečení letového provozu.
Výcvik vždy začíná teoretickou přípravou, obvykle se provádí v zimních měsících, je následován praktickým výcvikem a ukončen teoretickou a praktickou pilotní zkouškou.
Chtít létat znamená znát, je moto vysící na učebně, které je zcela výstižné. Žák ve výcviku si musí osvojit znalosti a dovednosti z celé řady předmětů zahrnujících: aerodynamiku a mechaniku letu, meteorologii, stavbu letadel, navigaci, lidskou výkonnost, předpisy pro létání, komunikaci a další předměty či znalosti dle typu výcviku.
Praktický výcvik je následně podporován metodikami, které postupně žáka učí prakticky provádět všechny potřebné letové úkony a letadlo řídit od startu až po zdárné přistání.
Během výcviku dále žák musí získat osvědčení o způsobilosti zdravotního stavu prohlídkou u specializovaného leteckého lékaře a získat oprávnění pro obsluhu leteckých radiostanic.
Podmínkou pro zahájení výcviku je také čistý trestní rejstřík a u osob mladších 18-ti let (minimální věk žáka kluzáku 15 let) souhlas zákonného zástupce.
Výcvik organizují zkušení instruktoři především o sobotách a nedělích, dále dle individuální domluvy, je možné využít i občasně pořádané týdenní soustředění. Doba výcviku záleží na Vašem zájmu, volném čase a počasí. Průměrná doba výcviku je jeden až dva roky.
A co dál?
V případě plachtění na bezmotorových kluzácích, získáním průkazu pilota jste zařazeni do pokračovacího výcviku. Zde se věnujete létání v termice a plníte úlohy pro získání plachtařského odznaku stříbrné „C“. K těmto úlohám patří dlouhodobý termický let v délce trvání 5 hodin, let na vzdálenost minimálně 50 kilometrů a získání převýšení 1 000 m. Splněním těchto úloh jste zařazeni do sportovního výcviku, jehož základem je létání přeletů na vzdálenosti 100 km a více. Běžně lze na dnešních moderních kluzácích létat přelety i 1 000 km v těch nejlepších meteorologických podmínkách. Běžně se dociluje 300 až 500 km dlouhých přeletů, typickým krásným "výletem" je odlet z Krnova, obhlídnutí a let kolem pohoří Jeseníků, Orlických hor, Krkonoš, obkroužení Ještědu, po návratu k Šumperku ještě jednou shlédnout Orlické hory k Deštnému a pak již jen párkrát dostoupat a doklouzat domů do Krnova .-)
Motorové létání, ať již letounem nebo motorovým kluzákem, má poněkud odlišný charakter než plachtění. Obvykle je potřeba po pilotních zkouškách odlétat desítky hodin samostatně pro získání dalších převážně již praktických letových zkušeností. Následně se již pilotům otvírá široké nebe možností, ať již rekreáčního létání, tak případně nebe profesionální vedoucí za kniply těch největších, nejrychlejších a jiných nej letadel na nichž piloti bezpečně přěvážejí cestující nebo na jiných typech například pokořují vzdálenosti či jiné hranice ať již koly dolů nebo střídavě i podvozkem nahoru například při akrobacii.
Akrobacie se létá samozřejme i na kluzácích. Vzhledem k náročnosti kladené na potřebné letadlo, pokračují akrobaté většinou již na jiném letišti.
Kontakt pro zájemce o letecké výcviky: Pláteník Jan 777 722 301, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.